چیدمان و دکوراسیون

مبل استیل فرانسوی، معرفی جدیدترین مدل های مبلمان استیل فرانسوی

مبل استیل فرانسوی، معرفی جدیدترین مدل های مبلمان استیل فرانسوی

اگر می‌خواهید چیدمانی به سبکی کلاسیک و مدرن داشته باشید انتخاب مبل‌هایی با سبک استیل فرانسوی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد که از طریق آن می‌توانید استایل زیبایی را به خانه خود ببخشید. این گونه مبل‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند و از لحاظ ظاهری بسیار ظریف هستند و ضمن اینکه به شکل ساده‌ای ساخته شده‌اند زیبایی بسیار خوبی را هم دارند. این‌گونه مبل‌ها بیشتر مناسب کسانی است که نمی‌خواهند در خانه مبل‌های استیل بزرگ و مبلمان راحتی بدون تزیینات را داشته باشند. مبلمان استیل فرانسوی و مبلمان کلاسیک و قدیمی فرانسوی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که زیبایی و لطافت آن‌ها مثال زدنی است و می‌تواند ظاهر زیبا و منحصر به فردی را به فضای داخلی منزل شما ببخشد.

انواع مبل استیل فرانسوی

مبلمان استیل فرانسوی انواع مختلفی دارند و سبک کلی آن‌ها برگرفته از سبک مبلمان کشور فرانسه است که در زمان‌های گذشته طراحی شده‌اند اما با توجه به رنگ پارچه و طرح مد روز پارچه مدل‌های جدیدی از این‌گونه مبل‌ها تولید و روانه بازار می‌شوند که در کل سبک و طرح آن‌ها برگرفته از سبک مبلمان کشور فرانسه در قرن‌های ۱۸ و ۱۹ است.

در زمان طراحی این مبل‌ها برای تعیین رنگ اسکلت و پارچه مبل معمولاً از رنگ‌های متضاد یا رنگ‌های هم طیف استفاده می‌شود. این یعنی رنگ‌بندی این دو بخش به دو طریق انجام می‌شود و اگر به این گونه مبل‌ها دقت کنید متوجه خواهید شد که معمولاً این رنگ‌ها بیشتر کرمی هستند.

در طراحی این مبل‌ها سعی شده تا از پایه‌های با رنگ روشن استفاده شود که نشان می‌دهد برای کسانی که در منازل کوچک‌تر زندگی می‌کنند بهتر است که از طرح‌هایی استفاده کنند که فضای منزل را چندان کوچک نشان ندهد و در کل استفاده کردن از رنگ‌های ملایم باعث می‌شود تا از مبل‌هایی که خرید کردید، خسته نشوید.

زمانی که مبلمان با سبک فرانسوی را انتخاب می‌کنید می‌توانید یک دست میز ناهارخوری را هم در کنار آن قرار دهید. ترجیحا می‌توان از میز غذاخوری استیل استفاده کرد تا بتوان به شکل بهتری آن‌ها را با مبلمان با سبک فرانسوی ست کرد. به این ترتیب می‌توان چیدمانی با سبک کلاسیک را داشت که زیبایی خاص و منحصر به فردی را به منزل شما می‌بخشد.

بسیاری از افراد دوست دارند تا منزلی داشته باشند که سراسر به صورت کلاسیک باشد، به همین دلیل بهتر است که از رنگ‌هایی مانند قرمز، سبز و سرمه‌ای استفاده شود تا بیشتر شبیه به آنچه که در قصر‌های اروپایی مشاهده می‌شود، نمایان شود.

ویژگی‌های مبل‌های استیل فرانسوی

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که این گونه مبل‌ها سادگی و ظرافت خاصی در طرح و ساخت آن‌ها شکل گرفته است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که در خانه‌های کوچک نمی‌توان از این گونه مبل‌ها استفاده کرد چرا که معمولاً مبل‌های استیل حجم بزرگی دارند و جاگیر هستند. این موضوع در مورد مبل‌های سبک کلاسیک فرانسوی متفاوت است و در طراحی این گونه مبل‌ها از منبت کاری‌ها و خطاطی‌های حجیم استفاده نشده است و همین موضوع سبب می‌شود که کاربرد‌های زیادی را در خانه‌های با متراژ پایین هم داشته باشند.

رنگ بندی

مدل مبل فرانسوی رنگ‌های مختلفی دارد و در هنگام انتخاب شما می‌توان هر کدام از طرح‌های آن را انتخاب کنید. اما آنچه که بیشتر در بین آن‌ها مشترک است رنگی چوب آن‌ها است که معمولاً به رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی، سفید و کرم وجود دارند. اما در سمت دیگر روکش آن‌ها نیز در رنگ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در کل می‌توان از طرح‌های مختلفی استفاده کرد؛ اما باید به این موضوع دقت شود که بیشتر مدل‌های مبل کلاسیک فرانسوی معمولاً از رنگ‌های گرم و خنثی ساخته می‌شوند.

چوب استفاده شده در مبل کلاسیک فرانسوی

چوبی که در این گونه مبل‌ها استفاده می‌شود؛ راش است که دوام و استحکام بسیار خوبی دارد.  ولی از چوب‌های دیگری نیز برای ساخت این مبل‌ها استفاده می‌شود که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان به چوب گردو، افرا و آبنوس نام برد.

در طراحی شکل ظاهری این مبل‌ها سعی شده تا کنده کاری‌های ظریفی صورت گیرد و در قسمت‌هایی مانند پایه مبل و دسته‌ها سعی شده تا میزان بیشتری از این کنده کاری‌ها کار شود. در بخش دیگر نیز پشتی مبل‌های کلاسیک فرانسوی منحنی شکل هستند و لبه‌های گردی دارند. در مورد پایه‌های آن نیز به شکل منحنی و کمی رو به بیرون هستند که تمامی این‌ها باعث شده تا ظاهری زیبا و جذاب را به این‌گونه مبلمان بدهد.

نکات مهم انتخاب مبل استیل فرانسوی

 وقتی نوبت به خرید مبل می‌رسد اولین چیزی که معمولاً توجه شما را جلب می‌کند طراحی جذاب است. پیدا کردن یک مبل می‌تواند مانند عشق در نگاه اول باشد و ممکن است که آن را در خانه خود تصور کنید اما با این حال باید بیشتر در مورد این محصولات تحقیق کنید و دقت داشته باشید که حتماً محصولاتی را انتخاب کنید که ضمن داشتن زیبایی‌های بسیار خوب، بتواند کیفیت خوبی را هم داشته باشد و بتواند ظاهر خانه شما را زیباتر و بهتر کند. بسیاری از افراد در هنگام انتخاب مبل دچار سردرگمی می‌شوند یا اینکه نمی‌توانند محصولات مناسب خود را پیدا کنند، به همین دلیل پس از گذشت چند ماه، از خرید خود پشیمان می‌شوند.

زمانی که در حال انتخاب مبل هستید باید این سوال را از خود بپرسید که چگونه بهترین مبل را برای خود انتخاب کنیم؟ برای این کار اولین فاکتوری که باید در نظر بگیرید این است که چه اندازه و شکلی را می‌خواهید انتخاب کنید. مبل‌هایی که توسط تولیدکنندگان به عنوان کوچک، متوسط و بزرگ یاد می‌شوند، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در اینجا ما سعی می‌کنیم تا برخی از اندازه‌های آن‌ها را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید تصمیمات بهتری در مورد خرید این مبلمان بگیرید.

  • کوچک، عرض یک مبل دو نفره تقریباً 152 تا 174 سانتی متر است
  • متوسط، عرض یک مبل دو تا سه نفره تقریباً 174 تا 191 سانتی متر است
  • بزرگ، عرض یک مبل سه تا چهار نفره تقریباً 205 تا 214 سانتی متر است.

با در نظر گرفتن این موضوع که در مجموع برای چند نفر فضا نیاز دارید، باید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب می‌کنید. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید، اتاقی که بیش از حد از مبلمان شلوغ است هرگز ظاهر خوبی ندارد و حتماً باید به اندازه نیاز مبلمان را در آن جای دهید.

همچنین به این فکر کنید که آیا این شکل با سبک خانه شما سازگار است یا خیر. برای مثال، پشتی‌های بلند در اتاق‌هایی با سقف‌های بلند به خوبی جای می‌گیرند و ظاهر زیبایی دارند، در حالی که مبل‌های گوشه‌ای در فضاهای نشیمن بزرگ‌تر به‌خوبی به نظر می‌رسند و در خانه‌های با پلان باز، جداکننده‌های خوبی هستند.

قاب چقدر مهم است؟

بدون قاب محکم و بادوام، مبل شما طول عمر بسیار کمتری خواهد داشت. چوب‌های سختی مانند بلوط و راش جزء بهترین‌ها هستند. چوب‌های نرم مانند کاج و همچنین پلاستیک یا فلز می‌توانند خم شوند و حتی بشکنند. در حالت ایده آل، پایه‌ها باید یا بخشی از قاب باشند یا پیچ یا میخ شده باشند، و از چسب استفاده نشده باشد.

چه پرکننده‌ای بهتر است؟

این مورد می‌تواند تفاوت زیادی در راحتی، زیبایی، نگهداری و طول عمر ایجاد کند. فوم رایج ترین پرکننده مصنوعی است. تعمیر و نگهداری آن هم کم است و احساس خوبی در هنگام استفاده به شما می‌دهد. اما مطمئن شوید که خیلی سخت (ناراحت کننده) یا نرم (دوام ندارد) نباشد و انتظار داشته باشید که با گذشت زمان کمی حجم آن را از دست بدهد. اگر مبل معمولی‌تر و نرم‌تری را ترجیح می‌دهید، به سراغ پر یا الیاف بروید، اما انتظار می‌رود که هزینه بیشتری بپردازید و باید مرتباً آن را پر کنید. زمانی که قصد خرید مبل استیل فرانسوی را دارید حتما باید به این نکته دقت کنید که این گونه مبل‌ها با استفاده از چه موادی پر شده‌اند و با در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌توانید خرید مطمئن و به صرفه را تجربه کنید.

سراغ چه نوع پارچه‌ای بروم؟

اگر قرار است از مبل شما به صورت روزانه استفاده شود، از پارچه‌های بادوام مانند پنبه، کتان، چرم یا پشم استفاده کنید. اگر به دنبال یک محصول بسیار خوب هستید، بهترین انتخاب شما این است که سعی کنید پارچه‌ای بخرید که از نظر مقاومت در برابر لکه و عوامل دیگر بهترین باشد. وقتی صحبت از رنگ می‌شود، به یاد داشته باشید که همه پارچه‌ها در برابر نور مستقیم خورشید رنگ خود را از دست می‌دهند. هنگامی که پارچه مورد علاقه خود را پیدا کردید، یک نمونه بگیرید تا بررسی کنید که با دکوراسیون اتاق شما مطابقت دارد و در نور طبیعی روز مانند زیر نور مصنوعی در مغازه‌ها به نظر می‌رسد.

مبل استیل فرانسوی تکی

گاهی اوقات ممکن است که شما فضای کافی برای قرار دادن یک دست کامل مبل فرانسوی را نداشته باشید و به همین دلیل نتوانید از چنین مبلمانی استفاده کنید. برای اینکه شما جدیدترین مدل‌های مبل استیل فرانسوی را در اختیار داشته باشید حتما نیازی نیست از یک دست کامل مبل فرانسوی استفاده کنید و می‌توانید به راحتی و با استفاده از یک مبل فرانسوی و قرار دادن آن در نقاط مختلفی مانند جلوی قفسه کتابخانه، زیبایی بسیار خوبی را به خانه خود ببخشید و در کنار آن از استفاده کردن از این محصول لذت ببرید.

عوامل تاثیر گذار بر زیبایی مبل فرانسوی

عوامل مختلفی وجود دارند که همگی آن‌ها باعث می‌شود تا روی زیبایی و جذاب جلوه دادن مبلمان در منزل تاثیر گذار باشند. به طور مثال زمانی که از مبل استیل فرانسوی استفاده می‌کنید، می‌توانید از کف پوش‌هایی با طرح‌های چوبی استفاده کنید تا زیبایی این مبلمان بیشتر شود. در سمت دیگر زمانی که از رنگ‌های دیگر این مبلمان استفاده می‌کنید باید به این موضوع دقت داشته باشید که چه رنگ برای شما مناسب‌تر است. سعی کنید حتما این نکات را مورد بررسی قرار دهید و در هنگام انتخاب بهترین مبلمان برای خانه خود تمامی اجزا را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها مبلمان خود را انتخاب کنید.

نوع دیگری از مبلمان که با استایل مدرن در اختیار شما قرار می‌گیرد مبل نیمه استیل فرانسوی است. بیشتر این مبلمان مناسب کسانی است که نمی‌خواهند سنگینی سبک کلاسیک را در خانه خود داشته باشند و از طرفی دیگر تمایل به استفاده از این گونه مبلمان دارند. در طراحی چنین مبلمانی سعی شده تا تفاوت‌هایی با سبک کلاسیک ایجاد شود و به همین دلیل از چوب‌های ظریف‌تری استفاده شده است و در کنار آن طرح پایه پارچه ساده است و از رنگ پارچه روشن استفاده شده است.

مبل استیل فرانسوی با چه دکوراسیونی هماهنگ است؟

در بالا توضیحاتی را در مورد این موضوع بیان کردیم و گفتیم که سبک‌ این نوع مبل‌ها کلاسیک است و بهتر است در خانه‌هایی استفاده شوند که چیدمانی به همین سبک دارند و بدین ترتیب می‌توان هماهنگی بیشتری بین اعضای این خانه در نظر گرفت. اما برای آن‌هایی که خانه‌هایی با ابعاد کوچک‌تر دارند یکی از مناسب ترین گزینه‌ها استفاده کردن از مبلمان کلاسیک است چراکه تقریباً کم جا و در عین حال زیبایی بسیار خوبی را به خانه می‌بخشند.

قیمت مبل استیل فرانسوی

 این محصولات در انواع و طرح‌های مختلفی در اختیار افراد قرار می‌گیرند و باید با توجه به نکات بسیار زیادی مشخص شود که قیمت این محصولات به چه طریقی است. اما شما می‌توانید برای اطلاع از دقیق ترین قیمت‌ها با بخش پشتیبانی ما در تماس باشید. ما سعی می‌کنیم تا جدیدترین قیمت‌ها را در اختیارتان قرار دهیم که بتوانید بهتر تصمیم بگیرید و محصولاتی را انتخاب کنید که با تمامی شرایط شما سازگار هستند.

زمانی که از مرجع معتبری برای خرید محصولات خود استفاده می‌کنید نگرانی بابت قیمت ندارید و می‌دانید که محصولات با قیمت‌های مناسبی در اختیارتان قرار می‌گیرند. پس از آن به دنبال فروشگاه‌های معتبری باشید که مطمئن شوید محصولات را با قیمت‌های مناسبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

 جمع بندی

تمامی موارد مربوط به مبل استیل فرانسوی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت و به معرفی جدیدترین مدل‌های مبلمان استیل فرانسوی پرداختیم و همچنین نکات بسیار مهمی را مورد بررسی قرار دادیم که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید خرید بهتری را تجربه کنید. در کل برای خرید چنین محصولاتی بهتر است که فروشگاهی را برای این کار انتخاب کنید که بتواند بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را در اختیارتان قرار دهد.

 
 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *