محصولات پایه فلزی

محصولات پایه فلزی

چرا از محصولات پایه فلزی استفاده کنیم؟

مهم‌ترین مزیت محصولات پایه فلزی را باید در این دانست که، فضا را خلوت‌تر و بازتر نشان می‌دهند و این درمورد دفترهای کار و آپارتمان‌های کوچک امروزی بسیار مهم است.

درخواست مشاوره رایگان

۰۹۱۲۷۶۲۰۶۳۰

آدرس : خیابان حافظ، نرسیده به میدان حسن آباد، جنب بانک سپه، پلاک ۸ فروشگاه کارلو

Email : info@iranian-choob.com

منظور از محصولات پایه فلزی چیست؟

تلفیق در طراحی دکور و وسایل و ابزار دکوراتیو، همواره زیبا و مورد پسند عمومی بوده و است. تلفیق سبک‌های طراحی، تلفیق رنگ‌ها، تلفیق متریال‌ها، در موارد گوناگون پیاده می‌شوند و اغلب هم بسیار مورد پسندند. ضمن اینکه کاربردی‌ترند و بهتر می‌توان از ماحصل این تلفیق‌ها استفاده کرد. محصولات پایه فلزی مانند میز پایه فلزی، مبل پایه فلزی یا صندلی پایه فلزی یکی از نتایج این تلفیق‌های جذابند که به‌دلیل کاربردی و مفید بودن و البته زیبایی و جذابیت‌شان در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

محصولات-پایه-فلزی
منظور-از-محصولات-پایه-فلزی-چیست؟

محصولات پایه فلزی شامل چه مواردی چی‌شود؟

وقتی از محصولات پایه فلزی صحبت می‌کنیم، معمولا به انواع میز و مبل و صندلی اشاره داریم. اما موارد دیگری مانند کمد‌ها، ‌دراور‌ها یا استند‌های مختلف نیز می‌توانند در بین این محصولات باشند. به‌طور کلی به هر محصولی که از ترکیب متریال‌های مختلف با فلز تولید می‌شود، به‌طوری که بخش عمده پایه آن از فلز باشد (ممکن است قسمت‌های دیگر از محصول نیز فلزی باشد)، محصول پایه فلزی می‌‌گوییم. دقت کنید که این محصولات با تولیدات تمام فلزی متفاوتند. چرا که در تولیدات تمام فلزی، ترکیبی از مواد دیگر وجود ندارد. اما میز پایه فلزی، صندلی پایه فلزی یا مبل پایه فلزی از ترکیب فلز با یک یا چند متریال دیگر ساخته می‌شود.

مزایای استفاده از محصولات پایه فلزی

مزایای استفاده از محصولات پایه فلزی در حدی بوده که آن‌ها را این روزها به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های موجود در بازار تبدیل کرده است. بعضی از این مزایا عبارتند از:

  • استحکام و مقاومت بیشتر
  • طول عمر بیشتر
  • مقاوم دربرابر شرایط محیطی
  • زیبایی و جذابیت و برخورداری از طراحی مدرن و به‌روز
  • تنوع بالا
  • امکان استفاده دز دکوراسیون‌های مختلف
  • امکان استفاده در مکان‌های مختلف کاری و مسکونی

مهم‌ترین مزیت محصولات پایه فلزی را باید در این دانست که به‌دلیل نوع خاص طراحی، فضا را خلوت‌تر و بازتر نشان می‌دهند و این درمورد دفترهای کار و آپارتمان‌های کوچک امروزی بسیار مهم است.

محصولات-پایه-فلزی-شامل-چه-مواردی-چی‌شود؟
مزایای-استفاده-از-محصولات-پایه-فلزی
انواع محصولات پایه فلزی و دسته‌بندی آن‌ها

انواع محصولات پایه فلزی از نظر طراحی و ساخت متفاوتند. این تفاوت‌ها مقوله‌ای جدا از تفاوت‌های مربوط به کاربری و نوع استفاده ما از محصول است. انواع میز پایه فلزی، صندلی پایه فلزی و مبل پایه فلزی از نظر طراحی و ساخت عبارتند از:


انواع وسایل پایه فلزی از نظر نوع ساخت
در این بخش باید دید محصول ساخته شده، چند درصد فلز دارد و چند درصد متریال ترکیب شده با فلز. به این معنی که، گاهی فریم کار کاملا از فلز ساخته می‌شود و تنها پایه‌ها نیستند. اما گاهی فلز به‌کار رفته در محصول تنها بخش پایه را شامل می‌شود. در این مواقع، نمونه‌هایی که فریم فلزی دارند و متریال دیگر روی فریم سوار می‌شود (بدنه اصلی کار کاملا فلزی است)، نمونه‌های بهتری هستند.

انواع وسایل پایه فلزی از نظر متریال
در این بخش باید به دو مورد اشاره کرد. یک نوع متریال فلز محصول و دومی متریالی که با فلز ترکیب شده است. فلزی که در ساخت محصولات پایه فلزی به‌کار می‌رود باید سبک، درعین حال مقاوم و محکم، غیر انعطاف‌پذیر، با قابلیت ضربه‌پذیری بالا همچنین ضدخوردگی و زنگ‌زدگی باشد. به این معنی که فلز درمجاورت با رطوبت آسیب نبیند، با کوچکترین ضربه تغییر شکل ندهد و دچار رنگ‌پریدگی نشود، همچنین تحمل وزن بالا داشته باشد.
بخشی از این ویژگی‌ها بستگی به نوع متریال دارد و بخشی نیز بستگی به کیفیت ساخت و توجهی که سازنده در جزئیات کار داشته است. برای مثال اینکه سازنده فلز را به چه شیوه‌ای رنگ کرده یا ورق فلز استفاده شده چه ضخامتی داشته، نکاتی هستند که به تعهد و کیفیت عملکرد سازنده مربوط می‌شوند.
مورد دیگر متریالی است که با فلز ترکیب می‌شود. توجه کنید که این متریال می‌تواند چوب، شیشه، سنگ، ام‌دی‌اف، پلاستیک، فایبرگلاس و … باشد. در این بخش نیز باید دقت کرد که علاوه‌بر کیفیت متریال مورد استفاده در کنار فلز، به متناسب بودن دو متریال نیز توجه شده باشد. برای مثال، پایه و فریم فلزی مورد استفاده مقاومت لازم را داشته و بتواند وزن سطح چوبی را تحمل کند.

انواع-محصولات-پایه-فلزی-و-دسته‌بندی-آن‌ها
انواع-وسایل-پایه-فلزی-از-نظر-سبک-طراحی
انواع وسایل پایه فلزی از نظر سبک طراحی

محصولات پایه فلزی می‌توانند طراحی‌های متفاوتی داشته باشند. پایه‌ها ممکن است کاملا صاف و بدون زاویه باشند یا با کمترین زاویه، همچنین می‌توانند با انحنا طراحی و ساخته شوند. در این بخش ضمن اینکه باید دقت کرد که سبک طراحی پایه‌ها با سبک دکوراسیون محیط هم‌خوانی داشته باشد، باید به این موضوع نیز اشاره کرد که استحکام و استقامت پایه‌ها دراثر فرم‌شان کاهش پیدا نکند. در محل جوش‌ها یا انحناها، پایه محکم بوده و کار کاملا حرفه‌ای و دقیق انجام شده باشد.
دقت به تمامی این موارد نشان می‌دهد که تولید کننده، در انتخاب و خرید محصولات پایه فلزی بسیار مهم است. بهتر است که خرید خود را از یک تولید کننده مطمئن، معتبر و خوش‌سابقه انجام دهیم که ضمانت لازم را درمورد کیفیت محصولاتشان ارائه می‌کنند.
ایرانیان چوب، با رعایت تمامی استانداردها و اصول و قواعد لازم، سابقه درخشانی را در تولید محصولات پایه فلزی به نام خود ثبت کرده و رضایت مصرف کنندگانش را مهر تاییدی بر تعهد خود می‌داند.