مجله دکوراسیون داخلی ایران چوب

انواع مدل‌ میز جزیره آشپزخانه شیک 2022

بسیاری از آشپزخانه‌های امروزی از میز جزیره آشپزخانه برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده می‌کنند. بسیاری از کسانی که می‌خواهند زیبایی دو چندانی را به آشپزخانه خود اضافه کنند از میز جزیره آشپزخانه استفاده می‌کنند چون هم می‌تواند مستقل از بقیه کابینت‌ها باشد و هم اینکه فضای ذخیره سازی کابینت‌ها را افزایش دهد. در کنار این‌ها به عنوان یک فضای کار آشپزخانه نیز در نظر گرفته می‌شود که می‌توان از آن استفاده کرد. بدون شک استفاده کردن از آن می‌تواند زیبایی و کاربری شیک را به آشپزخانه شما اضافه کند.در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم و اینکه به معرفی مدل‌های مختلف آن بپردازیم تا اگر به دنبال ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود هستید با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی را دریافت کنید.

میز جزیره آشپزخانه چیست؟

میز جزیره آشپزخانه با اپن و کابینت‌های دیگر متفاوت است و به شکل دیگری عمل می‌کند، که به دیوار متصل نیست و کاملا مستقل از تمامی کابینت‌ها و همچنین دیوار عمل می‌کند. در بسیاری از آشپزخانه‌های بزرگ می‌تواند در مرکز آن مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه می‌تواند بین آشپزخانه و پذیرایی یا نشیمن قرار گیرد تا به عنوان جدا کننده این دو عمل کند.

کاربردهای میز جزیره آشپزخانه جدید

زیبایی که میز جزیره به آشپزخانه می‌دهد تنها یک بُعد قضیه است و کارایی‌های بسیار زیاد دیگری دارد که کمک می‌کند تا در آشپزخانه از آن استفاده بهینه‌ای را داشته باشید. به طور مثال در بسیاری از اوقات ممکن است که فضای کمی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه داشته باشید که این میز می‌تواند این مشکل را برای شما برطرف کند و در کنار آن فعالیت‌های زیادی می‌تواند روی این میز آشپزخانه انجام شود. در واقع با توجه به نوع طراحی  میز جزیره می‌توان به نحوهای مختلفی از آن استفاده کرد. حال می‌توان با قرار دادن سینک و اجاق گاز از آن استفاده کرد یا اینکه از آن به عنوان یک میز غذاخوری بسیار خوب استفاده کنید. احتمالاً شما هم تصاویر مختلفی را مشاهده کردید که از میز جزیره به عنوان یک میز غذاخوری بسیار خوب استفاده می‌کنند که در عین زیبایی، کارایی منحصر به فرد و بسیار خوبی را خواهد داشت.

بسیاری با این سوال مواجه می‌شوند که در هنگام طراحی میز جزیره باید به چه نکاتی دقت شود و در کل چگونه باید این میز را طراحی کرد؟ همان‌گونه که در بالا هم اشاره کردیم این میز به عنوان یکی از پرکاربردترین بخش‌های مهم آشپزخانه شناخته می‌شود و در صورتی که بتوانید به بهترین شکل آن را طراحی کنید، استفاده‌های بیشتری برای شما خواهد داشت. به طور مثال سبک، طرح و رنگ اجزای دکوراسیون آشپزخانه و این میز نیاز است، هماهنگ باشند و به عنوان جزئی از این آشپزخانه زیبا در نظر گرفته شود. در تصاویری که ما در اختیار شما قرار دادیم، مدل‌ها و سبک‌های مختلفی از کلاسیک تا مدرن را در اختیارتان قرار دادیم که می‌توانید با توجه به نوع آشپزخانه و نوع طراحی که مد نظر دارید از آن‌ها استفاده کنید.

مدل‌های مختلف قرارگیری جزیره در آشپزخانه

 همان‌گونه که اشاره کردیم شما می‌توانید با توجه به نوع طراحی آشپزخانه خود تصمیم بگیرید که چگونه از این میز استفاده کنید. بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن، سینک و اجاق گاز را روی میز جزیره طراحی کرده‌اند که یک طراحی فوق العاده زیبا و بسیار خوب را در اختیار شما قرار می‌دهد که در کنار این که فضای بسیار خوبی را در اختیار دارید، زیبایی خاصی را هم به آشپزخانه می‌دهید. به طور مثال زمانی که قصد دارید تا به وسایل مختلف در آشپزخانه دسترسی داشته باشید، قطعا اگر میز جزیره در مرکز آشپزخانه قرار داشته باشد به راحتی می‌توانید به بخش‌های مختلف دسترسی راحت‌تری داشته باشید. اما در سمت دیگر می‌توان از آن به عنوان یک میز ناهارخوری نیز استفاده کرد. بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن و شیک سعی می‌کنند تا از این میز‌ها برای گرد هم آمدن و جمع شدن اعضای خانواده دور این میز، استفاده کنند. ضمن اینکه با استفاده از این میز شما می‌توانید ظاهری شیک و حرفه‌ای را به طراحی آشپزخانه خود دهید و می‌توان از آن برای مصرف وعده‌های غذایی نیز استفاده کرد.

تا به اینجا در مورد کاربردهای جزیره در آشپزخانه‌های مدرن صحبت کردیم، اما باید بدانید که این نوع میز‌ها برای آشپزخانه‌های کلاسیک هم بسیار کاربردی هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان میز کار یا غذاخوری استفاده کرد. تنها باید به این نکته دقت داشته باشید که هماهنگی و مطابقت این میز با سبک طراحی کابینت‌های کلاسیک باید به گونه‌ای باشد که زیبایی دو چندانی را به آشپزخانه اعطا کند.

کاربرد میز جزیره در آشپزخانه‌های کوچک

بسیاری از کسانی که آشپزخانه کوچکی دارند احتمالاً تا به اینجای مقاله به این نتیجه رسیده‌اند که در آشپزخانه آن‌ها نمی‌توان از میز جزیره استفاده کرد، در صورتی که این میز در هر آشپزخانه‌ای، کاربردهای خود را دارد و می‌تواند با یک طراحی درست و اصولی آشپزخانه‌ای منظم، کاربردی، مدرن و زیبا را داشته باشید. درست است که فضای کمی در اختیار دارید اما زمانی که این میز به درستی طراحی شده باشد؛ می‌تواند کمک کننده باشد و در کنار فضاهای کمی که در اختیار دارید میزان فضای بیشتری را به آشپزخانه شما اضافه کند. در آشپزخانه‌های کوچک معمولاً جزیره را بین آشپزخانه و نشیمن قرار می‌دهند تا هم از آن بتوان به عنوان میز غذاخوری استفاده کرد و هم اینکه به عنوان جداکننده نشیمن و آشپزخانه در نظر گرفته شود. البته نیاز است این نکته را بدانید که سبک طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک بسیار مهم است و در صورتی که شما بتوانید با سبک‌ها و طراحی‌های مختلف آشنا شوید، می‌توانید بهترین استفاده را از این گونه خانه‌ها ببرید.

میز جزیره در آشپزخانه ایرانی

استفاده کردن از وسایل ایرانی می‌تواند زیبایی کار را چندین برابر کند و آشپزخانه و میز جزیره را به گونه‌ای طراحی کند که نشان دهنده فرهنگ ایرانی و زیبایی آن باشد. در فضایی که در اختیارتان قرار گرفته می‌توانید با طرح‌هایی مانند ظروف سفالی، چوبی، قلم کاری و یا وسایل دیگری این فضا را بسیار زیباتر کنید. معمولاً بسیاری از افراد روی جزیره چنین وسایلی را قرار می‌دهند تا بتوانند زیبایی آن را چندین برابر کند.

اگر در انتخاب کردن رنگ جزیره با چالش مواجه هستید بهتر است این نکته را بدانید که می‌توان جزیره را همرنگ با دیگر اجزای یک آشپزخانه طراحی کرد یا اینکه خود، رنگ متفاوت با دیگر اجزا داشته باشد. اما در کل آنچه که بیشتر مهم است دانستن این نکته است که تمامی این اجزای دکوراسیون نیاز است تا هماهنگی خوبی را با یکدیگر داشته باشند. پس در هنگام انتخاب رنگ مناسب به سایر اجزای آشپزخانه خود دقت کنید و حتماً رنگی را در نظر بگیرید که با دیگر اجزا هماهنگ باشد.

 ابعاد جزیره آشپزخانه

ابعاد جزیره با توجه به اندازه محیط آشپزخانه شما قابل تنظیم است و بهتر است این نکته را بدانید که اندازه استاندارد جزیره ۹۰ سانتی متر است که باز هم بهتر است به این نکته دقت کنید که اگر در آشپزخانه بزرگ از آن بهره می‌برید، این میز می‌تواند ابعاد بیشتری داشته باشد. اما در آشپزخانه‌های کوچک نیز می‌توان در اندازه‌های ۷۵ سانتی متری هم جزیره را طراحی کرد. در کل با توجه به اندازه آشپزخانه شما نیاز است تا اندازه میز جزیره نیز تعیین شود.

نکاتی در این بین وجود دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها نتیجه کار نهایی به بهترین شکل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به طور مثال زمانی که در حال طراحی میز جزیره و کابینت‌های آشپزخانه هستید بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که حتماً از میز جزیره در مکانی استفاده کنید که مشکلی را برای رفت و آمد ایجاد نکند و در کنار آن ارتفاع میز و کابینت‌ها بهتر است که یک اندازه باشند تا زیبایی خاص خود را داشته باشند. در سمت دیگر در صورتی که عمق جزیره آشپزخانه زیاد است می‌توان آن را به دوقسمت تقسیم کرد و از این طریق دسترسی ساده‌تری به وسایل داخل آن داشت.

انواع میز جزیره

 تمامی عواملی که در بالا گفته شد، می‌توانند به زیباتر شدن میز جزیره کمک کنند و در کنار این‌ها بهتر است بدانید که اندازه این میز هم باید در بهترین شرایط خود باشد. اما مدل‌های مختلفی از اینگونه میزها وجود دارد که کارایی‌های متفاوتی در آشپزخانه دارند. به طور مثال شما می‌توانید از میزهای مستطیلی شکل بهره ببرید که به شکل ساده‌ای در آشپزخانه قرار می‌گیرند یا اینکه از میزهای ال شکل استفاده کنید که فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و در کنار آن فضای بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند. اما نوع دیگر این‌گونه میز‌ها، میز‌های یو شکل هستند که فضای ذخیره سازی و کاری بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها کارایی‌های متفاوتی را داشته باشید. نوع دیگر میز‌های گرد یا هلالی هستند که اینگونه میز‌ها طراحی‌های متفاوتی را به آشپزخانه می‌بخشد.

 جمع بندی

 در این مقاله به نکات بسیار زیادی در مورد میز جزیره آشپزخانه شیک اشاره شد که بسیاری از مدل‌های معرفی شده در حال حاضر جزء بهترین‌ها هستند و در بسیاری از آشپزخانه‌ها از آن‌ها استفاده شده است و شما می‌توانید با در نظر گرفتن هر کدام از این طرح‌ها آن‌ها را در آشپزخانه خود پیاده کنید و ضمن دستیابی به فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل، زیبایی خاصی را به آشپزخانه خود دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *