بهترین مبلمان اداری

راهنما خرید بهترین صندلی کارمندی همراه با معرفی 5 تا از برترین ها

صندلی‌های کارمندی نقش مهمی در سلامت، بازدهی و ساعت‌های کاری شما دارند. به علاوه نحوه‌ی نشستن شما روی صندلی نیز حائز اهمیت است. زمان نشستن ران‌های شما باید موازی با زمین بوده و به صورت افقی قرار بگیرد و پای شما به زمین نیز برسد دو همچنین بازوها باید با میز هم‌تراز شوند و هیچ گونه فشاری به پشت شما وارد نشود تا بتوانید برای مدت زمان زیادی بدون احساس خستگی یا ناراحتی، بنشینید. یک صندلی خوب باید تمامی این موارد را داشته باشد. اما بهترین صندلی کارمندی کدام است و باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟

ویژگی های یک صندلی کارمندی مناسب

  • قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی
  • پشتی صندلی برای حمایت از کمر
  • عرض و عمق صندلی
  • مواد تشکیل‌دهنده
  • قابلیت تنظیم پشتی
  • دسته‌های صندلی
  • کنترل تنظیمات
  • چرخ متحرک
  • چرخان بودن صندلی
  • قیمت صندلی

بررسی جزئیاتی که در خرید صندلی کارمندی باید به آن ها توجه کنید

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی

اولین چیزی که برای خرید بهترین صندلی کارمندی باید مورد توجه قرار دهید، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی است. خصوصا برای زمان‌هایی که ممکن است افراد دیگر نیز از صندلی شما استفاده کنند. به عنوان مثال نوع کسب و کار شما چند شیفته بوده و میز و صندلی خود را با افراد دیگر به صورت اشتراکی استفاده می‌کنید. افراد دیگر مسلما از نظر قد با شما متفاوت هستند و ممکن است این تفاوت بسیار زیاد باشد. لذا صندلی باید قابلیت تنظیم داشته باشد تا هر کدام از شما آن را متناسب با شرایط خود تنظیم کنید. میز اداری و صندلی اداری مناسب می تواند بهره وری افراد را بالاتر ببرد.
ارتفاع صندلی شما باید به گونه‌ای باشد که با زاویه‌ی 30 درجه به مانیتور خود نگاه کنید یا تسلط کافی به میز کارمندی داشته و دست‌های شما با میز تراز باشد.

 پشتی صندلی برای حمایت از کمر

ستون فقرات همه‌ی ما به صورت طبیعی به سمت داخل دارای یک انحنا است که نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی یا هر مکان دیگری، بدون پشتیبانی از کمر، به ستون فقرات خصوصا قسمت تحتانی آن فشار وارد کرده و حتی می‌تواند آسیب‌های بسیار جدی به ساختارهای ستون فقرات وارد کند. بهترین صندلی کارمندی باید پشتی کمری استانداردی داشته که انحنای کمر را نیز پوشش داده و از ستون فقرات شما حمایت کند.

عرض و عمق صندلی

اگر صندلی شما از عرض و عمق مناسب برخوردار نباشد و شما مدت زیادی از آن استفاده کنید، تجربه‌ی بسیار ناخوشایندی خواهید داشت و خیلی زود احساس خستگی خواهید کرد. یک صندلی کارمندی مناسب باید از عرض و عمق مناسبی برخوردار باشد تا بتواند هر کاربر با هر فیزیکی را حمایت کند. هنگام نشستن پشت صندلی زانوهای شما باید تنها 5 تا 10 سانتی متر از صندلی فاصله داشته باشد.

مواد تشکیل‌دهنده

اینکه جنس یک صندلی باید از مواد با کیفیت باشد، غیرقابل انکار است. یک صندلی زمانی برای شما دوام بالایی دارد و اجازه می‌دهد سال‌ها از آن استفاده کنید که متریال به کار رفته در ساخت آن مرغوب و با کیفیت بوده باشد. اگر ساعت‌های بسیاری پشت صندلی می‌نشینید، ممکن است جنس پارچه‌ای از چرم برای شما مناسب‌تر باشد. اما تمیز کردن صندلی‌های چرمی بسیار آسان‌تر از نوع پارچه‌ای است. با این حال قبل از اینکه برای خرید بهترین صندلی کارشناسی خود اقدام کنید، در مورد جنس روکش مناسب حتما تصمیم‌گیری کنید.

قابلیت تنظیم پشتی

برخی صندلی‌ها پشتی یکپارچه و چسبیده و برخی دیگر دارای پشتی‌های جداگانه هستند. اگر پشتی صندلی شما به نشیمن آن متصل است بهتر است قابلیت تنظیم داشته و بتوانید آن را به جلو و عقب حرکت دهید. علاوه‌بر این یک صندلی استاندارد باید قابلیت قفل شدن تنظیمات نیز داشته باشد که بعد از تنظیم شدن آن را قفل کرده تا بدون تغییری بتوانید از آن استفاده کنید. اما چنانچه پشتی صندلی شما از نشیمن آن جدا است باید توانایی تنظیم در ارتفاع و زاویه را داشته باشد تا شما بتوانید برای خود آن را شخصی‌سازی کنید.

دسته‌های صندلی

زمان نشستن خصوصا برای مدت‌های زیاد باید شانه‌های شما حالت راحتی داشته و روی بازوها شل شوند. البته استاندارد بودن دستگیره‌ها برحسب نوع فعالیت شما، اینکه در محل کار خود ثابت هستید یا فعالیت بدنی زیادی دارید، متفاوت خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که آرنج‌ها باید روی دستگیره قرار گیرند. برخی مدل‌ها از بهترین صندلی کارمندی دارای دستگیره‌های قابل جدا هستند و برای زمان‌هایی که تحرک زیادی دارید می‌توانید آن‌ها را جدا کنید.

کنترل تنظیمات

بدیهی است که صندلی شما باید طبق نیازهایتان قابلیت تنظیم داشته باشد، اما برای راحتی هرچه بیشتر شما کنترل تنظیمات آن نیز باید آسان باشد. در واقع باید زمانی که روی صندلی خود نشسته‌اید بتوانید تنظیمات آن را کنترل کرده و دسترسی به تنظیمات برای شما سریع باشد.

چرخ متحرک

اینکه بتوانید بدون نیاز به ایستادن در محل کار یا دفتر خود حرکت کنید، آرامشی است که هنگام کار باید از آن برخوردار باشید. صندلی‌های کارمندی چرخ‌دار این آرامش را برای شما به همراه دارند. البته توجه داشته باشید که نوع چرخ صندلی باید با نوع زمینی که در محل کار خود دارید، سازگاری داشته باشد تا بتوانید به راحتی و با کوچکترین فشاری روی آن حرکت کند.

چرخان بودن صندلی

بهترین صندلی کارمندی که انتخاب می‌کنید، بهتر است حالت چرخان داشته باشد. اغلب، این صندلی‌ها از قسمت نشیمن می‌توانند 360 درجه چرخیده و تسلط شما را بر تمامی محیط‌های اطراف تضمین کنند. این مدل صندلی‌ها به شما آزادی عمل داده و دسترسی را برایتان آسان‌تر می‌کنند.

 قیمت صندلی

اگر بودجه‌ی محدودی نداشته باشید که خرید بهترین صندلی اداری برای شما چندان سخت نخواهد بود و می‌توانید تمام قابلیت‌ها را با یک صندلی در اختیار داشته باشید. اما چنانچه هزینه‌ی محدودی برای این کار دارید باید به جستجوی خود برای پیدا کردن بهترین صندلی که با بودجه‌ی شما نیز سازگار باشد، ادامه دهید.

معرفی و بررسی بهترین صندلی های کارمندی در مدل های:

  1. مدل OCM 925i
  2. مدل 4414
  3. مدل KF310
  4. مدل ICSK129
  5. مدل ICSK12

صندلی کارمندی مدل OCM 925i

این صندلی کارمندی یکی ار بهترین‌ها در بازار است که فریم پشتی آن از فلز و چوب و فریم کفی آن از چوب ساخته شده است. در ساخت این صندلی از فوم سرد استفاده شده که کیفیت آن را بسیار بالا برده است. قابلیت تنظیم ارتفاع تا 135 سانتی متر داشته و حداقل ارتفاع آن 125 سانتی متر می‌باشد. پایه‌ی این مدل از جنس استیل بوده و روکش آن از یک چرم مصنوعی بسیار با کیفیت می‌باشد.

 صندلی کارمندی مدل 4414

یکی بهترین صندلی کارمندی که می‌توانید در اختیار داشته باشید این مدل است که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته، اما فاقد تنظیم پشتی می‌باشد. ارتفاع آن حداکثر تا 120 سانتی متر قابل تنظیم است و طراحی صندلی کاملا استاندارد می‌باشد. دستگیره‌های صندلی به شما اجازه می‌دهند که دست‌های خود را روی آن ثابت کرده و احساس راحتی داشته باشید.

 صندلی کارمندی KF310

جنس روکش این صندلی از چرم بسیار با کیفیت و مرغوب و همچنین کف و پشتی آن از فوم سرد تهیه شده است. پایه‌ی این مدل آلومینیومی است و چرخ‌های آن در برابر سایش مقاوم هستند. دستگیره‌های این صندلی که جنس فلزی است و با یک روکش چرم از همان روکش اصلی صندلی پوشیده شده‌اند، بسیار محکم بوده و با طراحی ارگونومیک صندلی هماهنگی دارد.

 صندلی کارمندی ICSK129

بهترین صندلی کارمندی برای شما می‌تواند از همکارتان متفاوت باشد، اما یکی از بهترین‌های آن قطعا این مدل است. جنس پشتی این صندلی حالت توری داشته و هوا را میان صندلی و کمر منتقل می‌کند و اجازه نمی‌دهد با نشستن‌های زیاد تعریق بدن شما افزایش پیدا کند. جنس صندلی از فوم سرد است و دارای دستگیره‌های استاندارد نیز می‌باشد.

 

 

حتما ببینید: بررسی قیمت و اطلاعات صندلی کارمندی ICSK129

صندلی کارمندی ICSK128

دستگیره‌های این مدل قابلیت تنظیم دارد و می‌توانید برای نیاز خود آن را شخصی‌سازی کنید. جنس صندلی از فوم سرد و روکش آن چرمی می‌باشد. طراحی صندلی به نحوی است که انحنای کمر شما را به طور کامل پوشش داده و از وارد شدن فشار به این نواحی جلوگیری می‌کند. بنابراین بعد از ساعت‌ها نشستن، هیچ گونه احساس خستگی نخواهید داشت و آسیبی به سلامت شما وارد نخواهد شد.

حتما ببینید: بررسی قیمت و اطلاعات صندلی کارمندی ICSK128

جمع‌بندی

انتخاب و خرید بهترین صندلی کارمندی نیاز به صبر و بررسی‌های فراوان دارد. صندلی‌های استاندارد فراوانی وجود دارد که شما می‌توانید در اختیار داشته باشید، اما اینکه کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است نیاز به تحقیق و بررسی دارد. یک صندلی با کیفیت باید از مواد مرغوبی تهیه شده باشد که دوام و طول عمر بالایی داشته باشد. علاوه‌بر این، باید از تمامی استانداردهای لازم برای بدن شما برخوردار باشد، در غیر این صورت آسیب‌های جبران‌ناپذیری برایتان به همراه دارد. هنگام نشستن زیاد نباید فشاری به دست، کمر، گردن، ستون فقرات، پا یا هر عضو دیگری از بدن شما که درگیر است، وارد شود. لذا صندلی انتخاب کنید که هیچ گونه فشاری را بر شما تحمیل نکند و همچنین امکان نشستن‌های طولانی مدت را برای شما فراهم کرده تا بازدهی شما نیز بالاتر برود.

 
 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *